• Guest - w'd love to know what you think about the forum! Take the 2025 Survey »

linguistic exchange with french diabetic girl ( 8 years old )

Type of diabetes
Parent
Treatment type
Insulin
I would write a few lines with an English correspondent of the same age and who has diabetes like me.
My name is Lola I live in France, near Paris, I am 8 years old, and I have type 1 diabete since the age of 2 year.
I have a large family composed of one brother and 2 sister and 1 dog too.
I am a beginner in English, and this is my dad and my older sister who translate, but I want to learn, so if you also want to learn French and find a girl friend in France, answer me
Lola.

Hi Lola I am nayera and I am 12 Years I am living in the UK near London . Happy to talk to you ;)

Bonjour Lola

Je m'appelle Sam. J'ai 23 ans. Je sais que je suis vieux, mais je parle français . J'apprenais le français pendant dix ans et je étudié à l'université . Je suis écossais. Je peux vous parler de diabète ou sur la télévision ou de la musique ou des animaux . Vous pouvez me demander d'être diabétique à l'âge de huit ans. J'avais six ans . Ou si vous voulez apprendre l'anglais, je peux écrire en anglais . Il est ok si je suis trop vieux .

Demandez à vos parents .

Salut Lola!
C'est incroyable! Moi aussi, je m'appelle Lola, j'ai 8 ans et je suis diabetique! J'habite pres de Londres. Ma mere ecrit cette lettre car je ne parle que quelques mots de francais. Je suis diabetique depuis l'annee derniere. J'aimerais t'ecrire et j'aimerais apprendre Le francais.
Amities, Lola X

Back