High levels of Vitamin D, associated with sunshine, could cut the risk of older people developing diabetes and heart disease by almost half. The most comprehensive study of evidence to date indicates that eating a healthy diet including fatty fish, and going out into direct sunshine for half an hour each week could keep levels of vitamins topped up.
The research was conducted at the University of Warwick, where a team of experts analysed 28 studies involving almost 100,000 people. The team concluded that middle-aged and elderly people with high levels of Vitamin D in their bloodstream lowered their risk of developing heart disease and diabetes by 43 per cent.
The studies analysed were conducted between 1990 and 2009. As well as being available through sunshine, Vitamin D is also obtainable through some foods . The Vitamin has long been associated with bone health .
Hour of sun a day could cut type 2 diabetes risk in half
Tue, 16 Feb 2010
Recommended links
Diabetes support forummyLifestyle - the free online health monitoring system
Diabetes products
Diabetes food and recipes
Diabetes related financial services
Type 2 diabetes explained
Diabetes pensions and annuities
Diabetes.co.uk ID alert wristband
The Diet Plate for People with Diabetes
24 hour Diabetes drug Victoza approved for National Health Service use
Type 2 diabetes could be helped by Tai Chi
Prosperity and type 2 diabetes risk linked
Moderate treatment approach for type 2 diabetes management
Type 2 diabetes research could help young adults
Family history can explain type 2 diabetes risk
Diamyd diabetes vaccine could be approved by 2011
Type 2 diabetes drug gets Food and Drug Administration approval
20 per cent of hospital visitors have diabetes
Self monitoring no benefit for type 2 diabetes
Type 2 diabetes gene link with childhood obesity
Diabetes treatment cost to triple by 2024
Increased type 2 diabetes risk in China
Label change for type 2 diabetes drug
Type 2 diabetic women face heartbeat risk







